سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 12
کل بازدید : 19928
کل یادداشتها ها : 25
خبر مایه


آنغوزه چیست؟

در ادامه مبحث معرفی گیاهان دارویی کمیاب با نام یک گیاه بسیار ویژه برخوردکردیم.آنغوزه اما این گیاه چه ویژگی هایی دارد که در این دسته بندی جای داده شده ؟ آنغوزه چیست ؟ آیا این گیاه در دینا نیز مورد استفاده قرار میگیرد؟برای بررسی پاسخ های صحیح به این پرسش ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

این گیاه صمغ رزینی تراوش شده از ریزوم و ریشه گیاه Ferula assa-foetida از خانواده چتریان (Umbelliferae) است دارای بویی تند شبیه بوی سیر می باشد که در برخی نواحی ایران از جمله اصفهان با نام محلی (انگشت کنده) نامیده می شود.

شرکت بازرگانی ملکی به عنوان بزرگترین شرکت فعال در زمینه صادرات گیاهان دارویی در ایران و خاور میانه این افتخار را دارد که به عرضه و صادرات آنغوزه به عنوان یک گیاه دارویی در دنیا بپردازد.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیوه های فروش و بسته بندی محصول با مشاورین ما در تماس باشید.

این گیاه در جوامع بین المللی و گروه های پزشکی بسیار زیادی مورد استفاده قرار میگیرد.اما با نام های گوناگونی که در ادامه برخی از آنها را خواهیم دید.

نام علمی آنغوزه :.Ferula assa­-foetida
به لاتین آنغوزه :.Ferula assa –foetida L,F.rubricaulis Boiss
انگلیسی آنغوزه : Asafoetida,Asant,Assa-foetida Plant,Asafetida,Gum asafetida.
فرانسوی آنغوزه : Assa-foetida,Ferula asafetida
آلمانی آنغوزه :Asandisteckenkraut
اسامی فارسی آنغوزه : آنغوزه، آنقوزه، کورن کما، آنگوزاکما، خوراکما، انگرد
نام عربی آنغوزه : انجدان، حلتیت طبیب، حلتیت منتن، شجرة ابوکبیر، شجرة الحلتیت.

آنغوزه چیست

بررسی گیاه شناسی آنغوزه

آنغوزه در گیاه شناسی استفاده های زیادی در زمینه دستگاه گوارش، سبزی و مزه دار کردن غذا دارد دارای تاریخچه غنی در داروهای آیورودا و غذاهای هندی است.امیدواریم تا به این مرحله به خوبی به سوال آنغوزه چیست پاسخ داده باشیم.اماجالب است بدانید که بسیاری از افراد بوی این گیاه را زننده می دانند اما چگونگی استفاده از این گیاه جالب است و می توانند صحت غذای هندی خود را افزایش دهند. کشورهای تولید کننده اصلی این گیاه عبارتند از :افغانستان، ایران، ترکستان. آنغوزه عمدتا از ایران و افغانستان وارد هند می شود. بخشی از آنغوزه وارداتی پس از مقداری پردازش و ارزش افزوده دوباره به کشورهای مختلف صادر می شود.


  

شرایط اخذ پایان کار ساختمان

فرض را بر این می‌گیریم که همه کارهای ساخت و ساز را برابر قانون انجام داده‌اید و حالا در آخرین مرحله هستید و به امید خدا قرار است نتیجه زحمات خود را ببینید. حتی اگر تمامی مراحل کار را هم با دقت و برابر قانون گذرانده باشید، باز هم نیاز دارید که مجوز پایان کار ساختمان خود را از شهرداری دریافت کنید، وگرنه به دردسرهای زیادی می افتید. در ادامه، درباره پایان کار بیشتر برای شما می‌گوییم.

تشکیل پرونده ساختمانی

گام اول تشکیل پرونده : وقتی کار ساختمان به پایان رسید، باید مدارکی را تهیه کنید و به شهرداری ببرید. اول از همه باید فرم درخواست پایان کار ساختمان را تهیه و آن را تکمیل کنید. بعد از آن، اگر ساخت و ساز شما برای نوسازی بوده است، باید عوارض نوسازی را پرداخت کنید و رسید آن را نیز همراه داشته باشد. از دیگر مدارک مورد نیاز شما سند مالکیت رسمی، درخواست به شهردار برای اخذ دستور، ثبت شماره و تاریخ در دبیرخانه و تعیین زمان برای بازدید کارشناس دفتر فنی است. البته این را نیز به خاطر داشته باشید که کارشناسان دفتر فنی و شهرداری باید از ساختمان تمام‌شده شما بازدید کنند، زیرا به مدارک بازدید و تایید نظر آنان هم نیاز دارید.پس پیش از اقدام به خرید ویلا در سهیلیه کرج باید اقدام به بازدید از پایان کار بنا داشته باشید.

پس به این کارها و مدارک نیاز دارید:

بازدید کارشناس شهرداری از محل و تنظیم گزارش وضع موجود همچنین فرم تکمیل‌شده گزارش عملیات روند اجرای ساختمان از سوی مهندس ناظر. راستی، مدارک شناسایی‌تان را نیز همراه داشته باشید.

تعیین تخلف های زمان اجرای ساختمان

گام دوم تعیین تخلف : بعد از اینکه مدارک پایان کار ساختمان را ارائه کردید، باید منتظر نظر کارشناس باشید. اگر ملک خلافی نداشته باشد، کار زیادی باقی نمی‌ماند. در این مرحله، ملک به قسمت محاسبات می‌رود که این قسمت شامل ارائه رسید عوارض، گزارش ناظر در مرحله اتمام و برگ اتمام بناست. برگ اتمام بنا شامل پیش‌نویس پایان کار ساختمان و تأیید رئیس بازرسی است.

اما اگر ملک دارای تخلف ساختمانی باشد، در کمیسیون داخلی و در کمیسیون ماده 100 بررسی می‌شود. در این زمان، از مالک با درخواست کتبی می‌خواهند که ظرف 10 روز در این باره توضیح دهد و سپس درباره آن تصمیم می‌گیرند. پس از آن، تأیید رئیس بازرسی، معاون شهرسازی و شهرداری صادر و به دبیرخانه شهرداری منطقه تسلیم می‌شود.

در این میان، اگر رأی کمیسیون ماده 100 مبنی بر جریمه باشد، به مالک جریمه تعلق می‌گیرد و اگر مالک جریمه را پرداخت کند، عملیات تمدید پروانه ساختمان یا اخذ گواهی پایان کار ساختمان مالک انجام می‌شود. اما اگر او جریمه را پرداخت نکند، پرونده به کمیسیون تجدید نظر ماده 100 ارجاع و رأی تخریب از سوی کمیسیون صادر می‌شود. حکم تخریب از سوی شهرداری به مالک ابلاغ می‌شود و اگر ظرف 2 ماه قلع بنا صورت نگیرد، شهرداری رأساً اقدام و هزینه‌ها را از مالک دریافت می‌کند. شما میتوانید با فروش ویلا در سهیلیه کرج میتوانید به خوبی از شرایط بهتری نیز برخوردار خواهید شد.

ابتدا باید این مدارک را آماده کنید:

  • اصل و تصویر سند، اصل و تصویر شناسنامه
  • رسید پرداخت عوارض نوسازی
  • تصویر پایان کار ملک که با حضور مالک یا مالکان یا وکیل قانونی با وکالت‌نامه معتبر است.

پس از آن، مثل مراحل قبلی، باید روند تشکیل پرونده، بازدید از سوی شهرداری، طرح تفصیلی و بر و کف، محاسبات و پیش‌نویس و تأییدات رئیس بازرسی فنی، معاون شهرسازی و شهرداری طی شود. البته باید دقت کنید که مهلت گواهی پایان کار ساختمان نامحدود است. بنابراین، در زمان تحویل، اگر دارای اشکال یا مغایرت باشد، به واحد نظارت فنی اعلام می‌شود تا رفع اشکال و سپس صادر شود.با توجه به شرایط گفته شده قیمت ویلا در سهیلیه کرج دارای شرایط بهتری نیز خواهد شد.

خانواده‌‌های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان برای انجام کارهای مربوط به شهرسازی می‌توانند به نماینده ویژه مستقر در آن واحد مراجعه کنند. این خانواده‌ها از تخفیف عوارض صدور پروانه بابت هر واحد مسکونی برخوردارند. به خانواده‌‌های شهدا بابت یک واحد مسکونی70 درصد تخفیف، به جانبازان به نسبت جانبازی‌شان و همچنین به‌ آزادگان به نسبت سال‌های اسارت، تخفیف عوارض صدور پروانه تعلق می‌گیرد.


  

دغدغه جدید شهر های بزرگ


افزایش نجومی قیمت ملک در شهرهای بزرگ و کلان شهرها در کنار وضعیت نامناسب اقتصادی، مشکلات زیادی را به همراه داشته است، از مهمترین این مشکلات می توان به مشکلات مربوط به اجاره نشینی و خطرات ناشی از آن اشاره کرد.

در میان کسانی که در مسکن های اجاره ای اقامت دارند گروهی به صورت موقت، در خانه های اجاره ای زندگی میکنند و گروهی دیگر به صورت دائم و مشکلات گروه دوم بسیار بیشتر است. اما نقط مشترک در هر دو گروه پایان مدت اجاره ملک و تخلیه و جابه جایی است که می تواند به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های این افراد محسوب شود. چرا که مشکلات ناشی از جابه جایی لوازم منزل همیشه به عنوان یکی از چالش های شهر نشینی مطرح بوده است . اغلب افراد نیاز به نیروهای انسانی برای جابه جایی و حتی بسته بندی وسایل خود دارند و حتی مشکلات این افراد در انتخاب وسیله حمل و نقل نیز می تواند به وفور دیده شود.

برخی از افراد زمان کافی برای انجام اسباب کشی را ندارند و برخی دیگر از لحاظ جسمی به دلایل مختلف توانایی جسمی را ندارند .از این رو شرایطی فراهم شده است تا شرکت های باربری و اسباب کشی فعالیت های خود را در شهر های مختلف شروع کنند .شرکت هایی که با در اختیار داشتن تجهیزات و نیروهای انسانی لازم به صورت حرفه ای و به عنوان یک شغل در این بخش فعال هستند.

کرج یکی از کلان شهرهای ایران به شمار میرود و مشکلات ناشی از جابه جایی و حمل و نقل در این شهر بسیار زیاد است . اما برای انتخاب یک شرکت باربری در کرج بایستی به معیارهای مهمی توجه کرد. که از جمله آن می توان به بیمه وسایل منزل ، استفاده از تجیهزات مناسب برای حمل و نقل بار و مواردی از این دست که بتواند آرامش متقاضیان خدمات را به ارمغان آورد. برای بهره گیری از خدمات باربری در گوهردشت کرج یا باربری در عظیمیه کرج این موضوع بیشتر به چشم می آیند و می توانند به عنوان فعالیت های فورس ماژور تلقی گردند.

شرکت های مختلفی در تهران و کرج به ارائه خدمات اسباب کشی ادارات و شرکت ها و منازل به همان شهر یا سایر شهر های ایران می پردازند. از این رو انتخاب یک شرکت خوب و مورد قبول کمی دشوار به نظر می رسد. توجه داشته باشید. که پارامتر قیمت و هزینه خدمات از مهم ترین شاخص های دریافت خدمات در هر حوزه ای هستند. می توان به این موضوع توجه ویژه ای داشت که ارائه خدمات ارزان قیمت می تواند موجب جلب رضایت مشتریان بیشتری شده و در نهایت منجر به سود آوری بیشتر شود. از این رو شرکت هایی موفق تر هستند که که با قیمت های کمتر، کیفیت کار بهتر، خدمات قابل قبول تری ارائه می کنند.

باربری در کرج

اعلام قیمت پایین تر از اتحادیه می تواند به عنوان یک چالش هیجان انگیز مطرح باشد به ویژه برای ارائه خدمات باربری در کرج که رقبای زیادی دارد. از دیگر خدماتی که می تواند به عنوان خدمات اثر بخش مطرح باشد. بازدید اولیه از اسباب و اثاثیه برای تا براساس میزان بار موجود وسیله نقلیه و نفرات مورد نیاز تخمین زده شود. این موضوع در مورد شرکت هایی که تعدد و تنوع وسایل نقلیه دارند می تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

بسته بندی های مناسب کالا در هنگام جابه جایی به ویژه در انتقال به مسافت های طولانی موجب کاهش صدمات ناشی از حمل و نقل شده و هزینه های جابه جایی را کاهش می دهد. استفاده از دستگاه های حمل و نقل پیشرفته می تواند سبب کاهش نیاز به نیروهای کاری شده و این موضوع نیز هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد.

واقعیت این است که اثاث کشی چیزی نیست که معمولا غیر منتظره اتفاق بیافتد و غالبا چند هفته یا چند ماه برای بسته بندی و برنامه ریزی برای روز اصلی حمل وسایل منزل یا محل کار زمان وجود دارد. بهترین کاری که می توان در این زمان انجام داد با این کار تمرکز خود را به حمل و بسته بندی وسایل مهم منزل معطوف خواهید کرد. سعی کنید تا حد امکان کارتن و جعبه های کمتری در روز اثاث کشی جابجا شود تا از این طریق هم سرعت بسته بندی ، حمل و چیدمان لوازم در منزل یا دفتر جدید را بالا ببرید و هم حفظ امنیت آنها را راحت تر نمایید.


  

طراحی دکوراسیون آژانس هواپیمایی

گروه پایا دکور , طراح و مجری تخصصی خدمات طراحی دکوراسیون آژانس هواپیمایی و تهران با سالها سابقه اجرایی موفق و درخشان.تعیین یک دکوراسیون و چیدمان چشمگیر و مناسب با توجه به محیط های مختلف، یکی از اولین مواردی است که لازم است صاحبان مشاغل به آن توجه کافی داشته باشند. فضایی که متناسب با نوع آن بیزینس طراحی شود، علاوه بر اینکه در افزایش راندمان فعالیت های کارکنان و حفظ روحیه و نشاط آن ها تاثیر خواهد داشت، باعث می شود که مراجعه کنندگان و مشتریان نیز حس بهتری به بیزینس شما داشته باشند.

شما میتوانید در ادامه این مطلب با برخی از مهمترین خدمات گروه صنعتی پایا دکور همراه باشیدوپس ادامه این مطلب را از دست ندهید :

طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه

طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی

طراحی دکوراسیون آژانس هواپیماییطراحی دکوراسیون آژانس هواپیمایی

در خصوص تعیین طراحی دکوراسیون آژانس هواپیمایی یا دکوراسیون آژانس مسافرتی نکات بسیار زیادی وجود دارد که هر کسی با اندکی دقت و تحقیق می تواند نسبت به آنها آگاهی پیدا کند، اما همواره برای اجرا، پیاده سازی و به کار گیری آن نکات نیاز به افرادی خواهد بود که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند. مجموعه ی پایا دکور به عنوان مشاور و مجری در خصوص اجرای کلیه ی طرح های استاندارد برای چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی می باشد که با بهره گیری از دانش علمی و عملی و تجارب خود و همچنین استفاده از ایده ها و سلایق کارفرمایان می تواند یک طرح بسیار خاص را برای متمایز نمودن فضای کاری شما ارائه دهد.

طراحی دکور آژانس هواپیمایی

دقت داشته باشید که نتیجه ی نهایی حاصل تفکر درست و کسب شناخت کافی نسبت به نوع بیزینس کارفرما می باشد و به همین دلیل کارشناسان مجموعه ی پایا دکور قبل از پیشنهاد دادن هر گونه طرح برای دکوراسیون آژانس هواپیمایی یا مسافرتی سعی می کنند تا با استفاده از نظرات شما اطلاعات کافی در مورد نوع کارتان به دست آورند. میزان برخورد روزانه با مشتریان  و مراجعه کنندگان در یک شغل، می تواند عامل بسیار مهمی باشد که در تعیین نوع چیدمان محیطی نیز تاثیر بگذارد؛ بنابراین شاید بسیاری از موارد در نگاه اول اساسی و ضروری به نظر نرسند اما به طور قطع از دید پایا دکور پنهان نخواهند ماند.


  

همه آنچه باید درباره خرید ویلا در سهیلیه کرج بدانیم

زندگی شهر نشینی با توجه به روز مرگی ها و مشغله های کاری در شهر های بزرگ، گسترش آپارتمان نشینی را به همراه داشته است. از این رو با توجه به افزایش جمعیت شهر ها، رونق ساخت و ساز در شهر ها و افزایش هزینه های شهر نشینی سبب کوچک شدن واحد های آپارتمانی شده است .

از سوی دیگر با توجه به میزان علایق افراد برای بهره گیری از اوقات فراغت و مسافرت به مناطق با آب و هوای بهتر، گسترش ساخت وساز ویلا در مناطق خوش آب و هوای کوهپایه ای ایران شدت بیشتری گرفته است.

در مجاورت پایتخت ایران ، بیشترین ویلا سازی ها در مناطق شمالی صورت گرفته است به طوری که هم از بعد سرمایه گذاری و هم از بعد گذران اوقات فراغت مورد توجه قرار گرفته است، مناطق کوهپایه ای کرج به عنوان یکی از نقاط با میزان ترافیک بالا در ساخت و ساز بناهای ویلایی قرار گرفته است و به دلیل سهولت دسترسی در میان اولویت های بالا برای خرید ویلا محسوب می شود.

بررسی میزان فروش ویلا در سهیلیه کرج

سهلیه کرج، یکی از مناطق خوش آب و هوا در نزدیکی کرج محسوب شده و به دلیل سهولت دسترسی به پایتخت و روند توسعه ای به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای خرید ویلا محسوب می شود.
با این تفاسیر لازم است تا هر چه بیشنر اطلاعات کافی درباره خرید ویلا در سهیلیه کرج کسب کرده و با معیارهای قیمت ویلا در سهیلیه کرج آشنا شویم.

این منطقه جزو مناطقی است که ویلاها می توانند مجوز های لازم برای حفر چاه های عمیق را داشته باشند، ویلا ها با توجه به ابعادشان دارای درخت های میوه بوده و عمر سازه ای پایینی دارند، البته انتخاب مناسب در گروه داشتن اطلاعات کافی در این حوزه است و لازم است کلیه مراحل تحت نظارت افراد و گروه های خبره اجرایی شوند. داشتن سند رسمی یکی از مواردی است که باید حتما به آن ها توجه کرده و در هنگام خرید در اولویت قرار گیرند.

در کنار این موضوع بهره گیری از خدمات مشاوره قوی می تواند تا حد زیادی راه گشای نیاز های پیش از خرید باشند. از این رو با بهره گیری از خدمات مشاوره ای گروه مشاوران املاک سهلیه کرج می توانید خرید را با موفقیت و رضایت طی کرده و ویلای مناسب خود را خرید کنید. خرید ویلا ارزان در سهیلیه کرج میتواند به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای خرید ویلا در اطراف تهران مطرح باشد.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ